or, mr en gmr

Ouderraad (OR)
De Hertog heeft ook een Ouderraad. De Ouderraad houdt zich onder andere bezig met het maken van de begroting voor schoolactiviteiten. Daarnaast probeert de ouderraad ouders te betrekken bij de organisatie van deze activiteiten.

Heeft u interesse om deel te nemen aan de Ouderraad of wilt u meer informatie ontvangen? Neem dan contact op met de groepsleerkracht.

Medezeggenschapsraad (MR)
De samenwerking tussen de directie, het team en ouders is van groot belang voor het realiseren van een fijne en veilige leer-en werkomgeving. Elke school is daarom verplicht om een MR te hebben. De MR, bestaande uit ouders en medewerkers, denkt en beslist mee over het beleid van school en draagt hiermee bij aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De MR vergadert ongeveer één keer per twee maanden met de directie. Dit kan onder andere gaan over de schoolgids, de begroting en het schoolplan.

Oudergeleding
Ralph Brummelma
Bas Engelbregt
Maarten Peters

Personeels geleding
Marlies van Kerkhof
Barbara van Stuijvenberg (voorzitter)
Ellis Touwslager

Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad SKOR (GMR)
Bovenschools hebbben we een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (gmr) en deze richt zich op zaken die alle scholen aangaan. De gmr heeft instemmings-en adviesbevoegdheid op een groot aantal beleidsonderdelen, zoals onderwijskundige doelstellingen, meerjarenplannen, financieel beleid, huisvesting, ICT en personeelsbeleid. De GMR heeft ook initiatiefrecht en daarmee de mogelijkheid om zelf beleidspunten in te brengen bij het bevoegd gezag op SKOR niveau. De gmr bestaat uit 10 leden, waarvan de helft ouders en de helft personeelsleden.

De gmr heeft als doelstelling zoveel mogelijk bij het ontstaan van beleid betrokken te zijn en niet pas als het is uitgewerkt. De gmr-leden hebben daarom regelmatig contact met de bovenschoolse beleidsgroepen, waarin onder andere directeuren en bestuursleden beoogde doelen en beleid vormgeven. En de gmr heeft uiteraard nauw contact met de scholen zelf. Alle gmr leden zijn contactpersonen voor één school binnen SKOR, zodat inbreng van alle scholen geborgd is.

De gmr is bereikbaar via gmr@skor-scholen.nl